Embush experimenteert met eigen chatbot: Crochbot

Probeer Crochbot promoEmbush heeft een eigen bot ontwikkeld: Crochbot (http://m.me/crochbot) waarin zij experimenteert met de mogelijkheden van de chatbot.

De ontwikkelingen rond chatbots gaan snel. Steeds meer bedrijven experimenteren met de mogelijkheden van de bot, als extra communicatiekanaal voor hun klanten. De chatbot wordt niet alleen ingezet ter ondersteuning van het webcareteam (voor het afhandelen van de standaardvragen), maar ook steeds meer als informatiekanaal of marketingtool.

De klant communiceert via één van de chatapps (vaak Facebook Messenger) met een bedrijf, waarbij de communicatie wordt opgepakt door een Chatbot. Als dit op een goede manier wordt ingeregeld (lees: geprogrammeerd), dan heeft de klant het gevoel met een mens te communiceren ipv met een robot.

Door deze chatbot te ontwikkelen en in de markt te zetten doet Embush ervaring op met de uiteenlopende aspecten en issues van chatbotcommunicatie:

  • customer journey
  • communicatie flows
  • tone of voice (persona’s en communicatie)
  • targetting (doelgroepen) voor nieuwe update
  • technische mogelijkheden
  • verdienmodel: in-bot-purchases of in-chat-payments
  • marketing van producten/diensten binnen de bot
  • statistieken interpretatie
  • marketing van de chatbot (kanalen, advertentie, boodschap en beeld)

Wil je meer weten over deze bot of chatbots in het algemeen, neem dan contact op. We delen graag onze ervaringen met je.