Het waren 15 mooie maanden bij de CPNB!

In augustus 2018 ben ik begonnen als marketeer bij de CPNB voor de invulling van een zwangerschapsvervolg. Ik heb destijds een aantal prachtige campagnes mogen draaien. Natuurlijk ben ik helemaal geen marketeer, het was een mooie uitdaging voor me. En heel erg leerzaam. Wat heb ik veel van het boekenvak kunnen leren in deze periode.

Tijdens mijn afscheid in januari 2019 wist ik dat ik 1 maart weer terug zou komen als projectleider. Mijn opdracht voor de komende 6 maanden zou zijn om een geheel nieuwe afdeling op te zetten, deze in te richten en twee projectleiders in te werken om het werk na mijn vertrek over te nemen. Deze opdracht was op mijn lijf geschreven. Heel veel gedaan: communicatiestromen in kaart gebracht en geherstructureerd, begrotingen vernieuwd en nieuwe lijnen bedacht. Campagneplannen hergedefinieerd. Overlegstructuren geoptimaliseerd en nog heel veel meer.

In augustus 2019 wederom afscheid genomen. Maar toch twee weken later al weer even terug voor een noodklus: online marketing ondersteuning bij een aantal toffe campagnes: Nederland Leest 2019 (samenwerking met Hebban), Kookboekenweek 2019 en Poezieweek 2020.

En tenslotte daarna nog een noodklusje als Marketeer op Poezieweek 2020.

Iets wat startte als een opdracht voor 4 maanden is uitgelopen tot een periode van 15 maanden. Heel erg blij met deze mooie en leerzame ervaring.

Hieronder nog even een paar van mijn campagnes en werkzaamheden in een vogelvlucht.